Conferentie maatschappelijk vastgoed

Maak 22 maart a.s. kennis met de DBFMO-simulatie op de conferentie maatschappelijk vastgoed in Ede. BNG'ers Gabriƫl de Groot en Pauline van Abswoude lichten in de deelsessie 'innovatieve aanbesteding van maatschappelijk vastgoed' toe hoe een DBFMO-contract in de praktijk werkt en demonstreren dit onder andere met de management-simulatie voor DBFMO.

De ontwikkeling van maatschappelijk vastgoed gaat niet zonder slag of stoot. De rollen van de betrokken partijen zijn vaak onduidelijk. Projecten worden aan de voorkant rondgerekend op basis van onrealistische maatstaven. Daarnaast is er in de ontwikkelfase dikwijls te weinig aandacht voor beheer en exploitatie. Integrale aanbesteding in de vorm van DBFMO (Design, Build, Finance, Maintain en Operate) biedt een oplossing.

Door de DBFMO-simulatie van BNG te spelen, kunnen partijen die actief zijn op het gebied van ontwikkeling en exploitatie van maatschappelijk vastgoed, zoals gemeenten, scholen, woningcorporaties of zorg- en welzijnsinstellingen, op een interactieve manier ervaren hoe een DBFMO-contract in de praktijk werkt.

Publicatiedatum: 17 februari 2012